Motto: JAGA KESIHATAN, IBADAT SEMPURNA

Perubatan Thibbun Nabawi: Perubatan Cara Nabi menjadi satu bentuk teknik dan kaedah perubatan alternatif berpandukan agama yang telah mula banyak diminati dan meningkat naik. Kerana dengan sedikitnya kos pembiayaan yang digunakan, perubatan ini telah berjaya menyembuhkan pelbagai jenis penyakit kronik yang biasanya hanya dapat disembuhkan dengan kos pembiayaan yang sangat tinggi. Methode-methode perubatan dengan bekam, madu, habbatus sauda, minyak zaitun, kam'ah, itsmid, talbinah, qusthul bahri, dan selainnya sebagai sebahagian dari bahan-bahan atau bentuk-bentuk perubatan nabawi telah menunjukkan bahawa ia merupakan terapi yang mujarab yang berupaya menyembuhkan pelbagai jenis penyakit, selain penyakit tua (dan mati) dengan izin Allah.

Motto: "JAGA KESIHATAN, IBADAT SEMPURNA "

Kesihatan adalah amat penting untuk umat islam, supaya kita senang sentiasa dapat beribadat dan beramal kepada ALLAH SWT dengan sempurna. Semoga ALLAH SWT memberkati ibadah dan amal yang kita lakukan.

Saturday, February 1, 2014

RAWATAN BEKAM RM5 PERCUP



Nabi Muhammad saw telah mengajar kita tentang berbekam. Ada banyak hadis yang memperkatakan tentang amalan berbekam. Antaranya ialah;-

“Berbekamlah… jangan membiarkan darah yang berlebihan melimpah,maka ia akan membunuhmu.”
( Hadis riwayat Bukhari Muslim )
Mengikut kajian, selepas 3 bulan sel darah merah didalam tubuh kita akan mati, ia mengandungi lebihan asid urik, urea, toksin dan sel darah merah yang rosak, Sel darah kotor ini akan berkumpul dilapisan bawah kulit sebelum dikumuhkan.Sel darah ini akan digantikan oleh sel darah merah baru yang mengandungi Oksigen dan nutrient yang diperlukan oleh sel tubuh.

Sel darah yang rosak ( toksin) yang gagal dikumuhkan dan masih hadir dalam system aliran darah menyebabkan kapilari tersekat & tersumbat. Maka kesannya akan menganggu pelbagai sistem badan & kegagalan fungsi system limfa, ginjal, hati & akhirnya menyebabkan pelbagai penyakit kronik.

Rawatan yang terbaik adalah dengan berbekam! hanya semudah itu. Tidak perlu rawatan yang canggih-canggih dan mahal. Walaupun rawatan bekam adalah amalan kuno namun ia adalah saranan dari Rasululah saw. Tidak ada daripada Rasulullah saw perkara yang sia-sia.

Kini, ramai pakar perubatan dari barat telah mengakui kehebatan amalan berbekam. Justeru, kita sebagai umat Rasulullah saw perlulah lebih menghargai amalan ini.

P/s: Jom Berbekam Amalan Sunnah, Cuba 10 titk bekam Rasulullah SAW.

FB: Faiz Al-Hadid
Rawatan Bekam, Urutan & Resdung Tanpa Asap
Jaga Kesihatan, Ibadat Sempurna!